Khamis, 13 November 2008

KEMPEN TANDATANGAN BANTAHAN ISA




Angkatan Muda keADILan Ledang dan Bakri telah menghadiri program kempen memungut tandatangan penduduk bagi menentang akta ISA yang dilaksanakan parti pemerintah di Tanjung Emas dekat bandar Maharani baru-baru ini.

Sambutan mengalakkan diterima dari penduduk pelbagai lapisan masyarakat tanpa sedikitpun rasa takut walau pun pihak polis dan FRU berada menganggu program yang dianjurkan bersama oleh Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Ahli Parlimen Bakri Err Tek Hua.

“Lebih seribu tandatangan dapat dikumpulkan dalam masa sejam program dilaksanakan tanpa sedikit pun rasa bimbang oleh penduduk daerah Muar yang hadir dari jam 10 hingga 11 pagi. Malah ada di antara mereka yang meminta kempen seperti ini dilakukan dengan lebih kerap lagi terutama dikawasan yang menjadi tumpuan penduduk berkumpul seperti di pasar malam atau sebagainya,” kata Ketua AMK Zon Utara Mohamad Azam Basri .

Sementara itu seorang penduduk yang menurunkan tandatangannya bagi menunjukkan penentangan beliau terhadap akta ISA. Salleh Ibrahim menyifatkan tindakan Pakatan Rakyat melaksanakan program ini adalah sesuatu yang cukup baik dan perlu mendapat sokongan penuh dari rakyat.
“Mungkin hari ini kita tidak dipenjarakan dibawah akta zalim ini, tetapi apa perasaan kita seandainya satu masa nanti kita dijadikan mangsa Barisan Nasional pada kesalahan yang tidak kita lakukan atau kerana kita mempertahankan hak rakyat dalam sebuah negara demokrasi,” kata Salleh Ibrahim.